lauantai 13. huhtikuuta 2013

Uutta



Olen jo pitkään funtsannut asiaa ja nyt sen sitten päätin tehdä. Blogin nimi on nyt muuttunut kompaktimpaan muotoon Hedda's. Silloin aikoinaan blogia perustaessa mietin ja mietin, minkä nimen sille antaisin. Kuningasideaa ei tullut ja päädyin antamaan blogille saman nimen millä suunnitteilla oleva talo silloin kulki. Nyt tuntui hyvältä muuttaa sitä hieman.

Villa Hedda säilyy edelleen osoitteessa, samoin Fb-sivun nimessä. Mutta mitäs te sanotte, hitti vai huti?




12 kommenttia:

  1. Hitti. Tykkään uudesta nimestä ja se on edelleen tunnistettava. Me olemme myös miettineet samaa asiaa ja juurikin samoista syistä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Mervi! Tunnistettavus oli kyllä tärkeä kriteeri. Jotenkin tuntui, että vanha nimi kuului enemmän siihen raksablogiaikaan ja nyt oli aika vähän freesautua senkin suhteen. :)

      Poista
  2. Moi
    Hyvä:))
    Hieno nimi!
    Terkut,
    K

    VastaaPoista
  3. Bloginimien keksiminen on yllättävän vaikeaa. Mun kriteeri oli aikoinaan, että haluan blogin nimen ja oman käyttäjänimeni olevan sama. Villa Hedda on kyllä toiminut hyvin siinä mielessä, että kertoo kyseessä olevan rakennus- ja sisustusblogin - Hedda's kuulostaa yleisemmältä lifestyle-blogin nimeltä. Ehkä se on tarkoituskin? Ajatteleekohan moni, että Hedda olet sinä? Tunnistettava, ytimekäs nimi kaiken kaikkiaan ja pääasia että itse tykkäät!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on tosi vaikeaa! Mäkin yritin aluksi miettiä omasta nimestäni jotain johdannaisia, mutta mitään kivaa en silloin keksinyt. Villa Hedda oli munkin mielestäni hyvä nimi silloin kun kirjoittelin enemmän raksajuttuja, mutta nyt juttujen suunta on muuttunut sen verran että aika tuntui kypsältä uudelle nimelle. Ja Villa-alkuisia bloginimiä on nykyään myös aika paljon.

      Mietinkin jo sitä, että pitäisiköhän mun kirjoittaa nimen alkuperästä tuolla Taustaa-sivulla (niinkuin joskus aiemmin olin sinne laittanut) jos blogin nimi vs. mun nimi herättää hämmennystä. Vanhat lukijat saattavat vielä muistaa miten juttu menikään. Ehkä mä jossain vaiheessa vielä avaan asiaa, mutta eipä se mitään haittaakaan vaikka joku mua Heddaksi luulisikin. :)

      Poista
  4. Blogin leiskasta vielä sen verran, että nykyinen asettelu on mun 1280 pikseliä leveälle läppärinäytölle pikkaisen liian laaja - joudun skrollaamaan sivuttain, jotta näen koko sivun.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti huomiosta Lisbet, kavensin sitä vähäsen. :)

      Poista
  5. Hyvä nimi! :) Itse olen tullut siihen tulokseen, että mitä yksinkertaisemmin muistettava nimi sen parempi.. Toisinaan käy niin, että on käynyt lukemassa kiinnostavan postauksen eikä jälkeenpäin muista millään missä blogissa se oli - tai vaikka muistaa, ei muista miten blogin nimi kirjoitettiin. Tällöin on apua jos nimi on ytimekäs ja helppo painaa mieleen. Oman julkaisunkin nimi mietitytti pitkään ja päädyimme nimeen Talosanomat.. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, Jenni. Itsekin olen monta kertaa miettinyt jonkun blogin nimeä tai sitten muistanut sen ihan väärin päin... Teidän nimi onkin tosi hyvä - persoonallinen ja helposti muistettava. :)

      Poista

Kommenttisi ilahduttaa, kiitos!