keskiviikko 22. elokuuta 2012

DIY: Kylpyhuoneen verho minuutissa



Esittelyssä maailman ehkä hassuin DIY-"verho". Saa nauraa!




Kylppärin uutukaista verhoa varten tarvittiin vain puinen grillitikku tangoksi sekä erään pöytäliinan mukana tullut, ohuen ohuesta kankaasta valmistetty säilytyspussi verhon materiaaliksi. Ja tietysti ikkuna, joka leveydellään (=kapeudellaan) mahdollisti tuon grillitikun käyttämisen verhotankona. Kokeilin ensin tangoksi sushipuikkoakin, mutta harmillisesti oli vähän liian lyhyt.. :)




Itse valmistus vei aikaa suunnilleen yhden minuutin. Leikkasin pussin sivusaumat siististi auki ja kavensin kangasta hieman leveydeltään. Pussissa oli valmiina napin koristama läppä, jonka taitekohtaan grillitikkuverhotangon pystyi laittamaan. Ohut kangas ei myöskään paina mitään, joten tanko pysyy paikallaankin. Sitten tanko kankaineen ikkunan pokien väliin, siihen pehmeähköön saumakohtaan ja ta-daa, kylppärin uusi verho on valmis!




Väliaikainenhan tämä tietysti on, mutta mielestäni oikeastaan ihan hauskan näköinen. Valmistustapakin on oiva ompelukoneita lievästi karttelevalle ihmiselle. Kyllähän mulla kone on, kelpo sellainen (kiitokset mummolle!) ja sillä ompelenkin periaatteessa vaikka mitä. Tarvitsisin vain ommellessani aina paikalle sellaisen ompelukonetuen, joka neuvoo vaikean asian eteen tullessa. Kuten vaikka langan puolaamisessa.

Onko siellä muita yhtä taitavia ompelukoneen käyttäjiä?

10 kommenttia:

  1. Näppärä nainen:)!!
    Hauskaa, miten "taskusta" tuli kiva verho!
    Terkkuja,Kati

    VastaaPoista
  2. Hihi :) Hauska idea :D ja ihan käyttökeleponenki vielä, ei varmasti tuu vastaan kovinkaan monella - kellään? :D
    Oikiastaan tuo näyttää ihan mielettömän hienolta ratkasulta, tarviiko tuota ees vaihtaa ellei halua vaan vaihtelunhalun takia muutosta :)
    No, emmiekään nero ompelukonneen käytössä oo, vanaha äitin perintöjä oleva vuojen -73 Singer mulla ja hyvin pellaa! Sen mitä tarviiki meikän ompelutaitoihin :D Saanko hieman leuhottaa...mie ossaan sentäs puolata lankaa vaikken paljon muuta sitte ossaakkaan :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihii tosiaankin! :)
      Sun täytyy opettaa mulle tuo puolaaminen, se vaan on musta niin hankalaa... :) Tuollaisen vanhan Singerin minäkin haluaisin, ei mitään turhia hienouksia tai ihme säätöjä. Lanka neulaan vaan ja päästelis menemään :D

      Poista
  3. ihan kun olisin lukenut itsestäni, hih :) mutta verho on hieno idis, sitä minä en olisi keksinyt!
    terkuin sanna alias ompelukonekammoinen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa Sanna etten ole ainut!! Helpottaa tämä tieto.. :)

      Poista
  4. Vastaukset
    1. Kiitos kiitos! Kyllä siitä ihan kiva tuli, grillitikkuineen päivineen :)

      Poista

Kommenttisi ilahduttaa, kiitos!